يتمتع قسم إدارة الممتلكات في لاند ستيرلينغ بخبرة عالمية مشتركة تزيد عن 100 عام في أوروبا وشمال أفريقيا والشرق الأوسط. نمتلك خبرة صلبة في القوانين واللوائح المحلية في المملكة العربية السعودية ونتفهم متطلبات المالك والمستأجر.

نرى إدارة العقارات على أنها فن حماية الدورة الاستثمارية لأصول عملائنا، نحن نضمن أن محافظهم تعمل بأقصى سعة.

إدارة الممتلكات

علي العمري

الشريك التنفيذي

9200 14 799
إدارة الممتلكات لينكد إن

Property Management Experts in KSA

Property management involves a third-party contractor overseeing the daily operations of residential, commercial, or industrial real estate. Property managers are generally in charge of daily repairs as well as ongoing maintenance, security, and ongoing maintenance of properties. 

They are typically employed by the owners of property investments such as apartment and condominium complexes, private residences, organizations, shopping centers, and business estates.

Best Property Management Company in KSA

At Land Sterling, we believe that property management is an art used in preserving the investment cycle of our client’s assets. Due to this, we ensure that their portfolios operate at peak efficiency. 

In addition, over the past 100 years, Land Sterling has had a combined global experience with major companies in the property management industry. We have a strong network of contacts in the real estate industry from the Middle East, Europe, and North Africa.

Our Services Include

  • Property Management Services
  • Facilities Management Supervision
  • الإشراف على خدمات الهندسة الكهربائية والميكانيكية
  • الإشراف على الخدمات الاعتيادية

Benefits of Property Management Services

Based on the number of properties you own, as well as your work and personal obligations, managing your real estate can rapidly become both time and financially draining. Below are some of the benefits of property management services.

Tenants Screening

Screening tenants can help reduce vacancies and lost rent on your estate. You can reduce the vacancy likelihood by only renting to qualified tenants.

Facilities Supervision

One advantage of having effective property management skills is ensuring tenants live in a safe and healthy environment. This, in turn, facilitates effective supervision.

الإشراف على الخدمات الاعتيادية

Soft services supervision, while considered non-essential, are crucial in nurturing a well-run workplace. They have a direct impact on variables such as job satisfaction and productivity. Viewing them as investments in a more productive, functional workplace rather than perks or extraneous costs is critical.

Increased Rent Collection

Several property management companies accept credit card payments and cash. This has to lead to a huge increase in rent collection as tenants have a wide range of payment options.

Higher ROI

A property manager has defined channels for locating good tenants. They are well-versed in direct marketing, understanding where to invest your advertising budget and what could not be worth the expense. This, in turn, leads to a higher ROI for your investment property.

Contact Us for Professional Property Management Services in KSA

Property management is the supervision of real estate by a third party, typically a professional real estate manager or property management firm. Property managers can oversee various properties, from residential to commercial buildings.

Contact Land Sterling today to book an appointment with our team of qualified industrial consultants.

FAQs

Yes. Property management regulations are a major concern for property managers in all areas and sectors. Failure to comply with property management regulations can result in fines, the dissolution of a business, and other federal sanctions that limit a real estate owner’s ability to do business.
A property manager is responsible for preventing losses for the owner by drafting appropriate lease agreements.
Inspections of rental properties are an essential part of property management. This is because the property is the investment, hence keeping it in good condition is critical.
Property management ensures the safety of other tenants. You are in charge of screening applications and avoiding suspicious tenants from obtaining a lease.

تشمل خدمات إدارة الممتلكات لدينا

إدارة الممتلكات

إدارة الممتلكات

  • التحقق من المستأجر
  • عقد الإيجار
  • تسجيل وصول المستأجر
  • تحصيل الإيجار
  • إدارة الشواغر العقارية
  • المسائل القانونية
  • عقود الإيجار منتهية الصلاحية
إدارة الممتلكات
الإشراف على إدارة المرافق
  • إدارة المرافق
  • طلبات الصيانة
  • إدارة الموردين
  • التفتيش
  • خدمات الأمن
  • مدفوعات المرافق
  • إدارة التجهيزات
إدارة الممتلكات
الإشراف على خدمات الهندسة الكهربائية والميكانيكية
  • صيانة التكييف
  • الخدمات الكهربائية
  • السباكة والصرف الصحي
  • إنذارات الحريق و مكافحته
  • سخانات ومضخات المياه
  • صيانة المصاعد
  • صلاحية الدخول
  • أنظمة المراقبة
إدارة الممتلكات
الإشراف على الخدمات الاعتيادية
  • مكافحة الآفات
  • التنظيف الداخلي
  • الحماية
  • تنسيق حدائق
  • تنظيف الزجاج
  • تنظيف حمامات السباحة

ما الذي يميزنا؟

إدارة الممتلكات

حلول توفير الطاقة

نقدم مجموعة كاملة من الحلول الموفرة للطاقة التي تركز على العناصر الرئيسية للمبنى، مثل التدفئة والتهوية وتكييف، وأجهزة التحكم والأتمتة، والإضاءة وكذلك المضخات والمحركات. تتمثل أهدافنا النهائية في خفض التكاليف وتقليل التأثير البيئي وتلبية الاحتياجات الفريدة لعملائنا.

إدارة علاقات العملاء وإستخدام التقنية

نستخدم أحدث برامج إدارة علاقات العملاء حيث نتحكم في جميع جوانب الأصول سواء للتأجير أو التسويق أو الحجز أو تسجيل طلبات الصيانة أو حتى الإدارة المالية.
إدارة الممتلكات
إدارة الممتلكات

منصة الملاك والمستأجرين

نوفر لعملائنا منصة عبر الإنترنت وتطبيقات للهاتف المحمول تتيح للمالكين الوصول إلى التقارير عند الطلب، والمستأجرين لتسجيل طلبات الصيانة من خلال بوابتهم المخصصة.

تقارير شهرية

أصدرنا تقريرا شهريا يسلط الضوء على أنشطة الصيانة الوقائية وأوامر العمل الإصلاحية بالإضافة إلى المهام المستمرة والمكتملة. يتضمن التقرير بيانات مالية عن تكاليف المواد والعمالة إلى جانب الفواتير الشهرية.
إدارة الممتلكات
إدارة الممتلكات

الإشراف على إدارة المرافق

نقدم الإشراف على إدارة المرافق الخاصة بالتشغيل، وأعمال الصيانة التصحيحية والوقائية للمرافق السكنية والتجارية والصناعية. يتمتع فريق إدارة المرافق لدينا بالمعرفة والخبرة والعمليات والتقنيات التي تضمن أن إدارة المنشأة تتوافق مع المعايير الدولية.

انجازاتنا

مركز التسوق
جدة
إعادة هيكلة أداء إدارة المرافق
خدمة إدارة
مركز التسوق
الدمام
الإشراف على التأجير وإدارة الممتلكات
مركز التسوق
الدمام
الإشراف على التأجير وإدارة الممتلكات
property management and FM

دعنا نعتني بممتلكاتك

Share on email
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook

خصوصيتك أولويتنا.

تستخدم لاند ستيرلينغ | المملكة العربية السعودية، ملفات تعريف الارتباط والتقنيات المماثلة لفهم كيفية استخدامك لموقعنا الإلكتروني ولتمكيننا من تحسين تجربتك معنا باستمرار. لمعرفة المزيد حول استخدامنا لملفات تعريف الارتباط وطريقة تعاملنا مع خصوصية البيانات، اضغط هنا.
من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط.